آغاز به کار رسمی دوازدهمین نمایشگاه تخصصی صنایع دستی، گردشگری و هتلداری اصفهان

آغاز به کار رسمی دوازدهمین نمایشگاه تخصصی صنایع دستی، گردشگری و هتلداری اصفهان

1401/7/9 316 0

آغاز به کار رسمی دوازدهمین نمایشگاه تخصصی صنایع دستی، گردشگری و هتلداری اصفهان

اصفهان قطب طلایی گردشگری ایران

اصفهان قطب طلایی گردشگری ایران
به گزارش روابط عمومی نمایشگاه بین‌المللی اصفهان، مراسم افتتاحیه و آغاز به کار دوازدهمین نمایشگاه تخصصی صنایع دستی، گردشگری و هتلداری اصفهان با حضور معاونان گردشگری و صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مشاور وزیر و مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان، دکتر قاسم‌زاده شهردار کلانشهر اصفهان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شورای شهر و مدیران ارشد استانی و مدیریت شهری در محل برگزاری نمایشگاه بین‌المللی اصفهان برگزار شد.
در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، احمدرضا طحانیان مدیر عامل نمایشگاه بین‌المللی اصفهان گفت: بسیار خرسندم پس از وقفه‌ی سه ساله که به دلیل شیوع ویروس کرونا اتفاق افتاد بود و امکان برگزاری این نمایشگاه تاثیرگذار برای شهر اصفهان و کشور عزیزمان وجود نداشت، امسال موفق شدیم دوازدهمین نمایشگاه صنایع دستی، گردشگری و هتل‌داری را به عنوان اولین رویداد گردشگری کشور در سال جاری با حضور 185 مشارکت کننده از همه استان‌ها برگزار نماییم.
علیرضا ایزدی مشاور وزیر و مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با توجه به ظرفیت‌های بی‌نظیر کشور ایران گفت: ایران اسلامی اگر می‌خواهد ایران بماند نیازمند سفیران فرهنگی و هنرمندان است تا آنان بتوانند صدای خوب تواناییهای هنری کشور ایران باشند. او با توجه به جایگاه گردشگری در دنیای امروز اضافه کرد: گردشگری عنصری است برای توسعه پایدار کشور و ایران برای ساخته شدن نیازمند این توسعه است. توسعه‌ای که تمام ذینفعان را در بر بگیرد.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، عباس مقتدایی با توجه به سیاست‌های مرتبط با گردشگری کشور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه گردشگری گفت: این نمایشگاه نشان دهنده میراث فرهنگی و گذشتگان ایران اسلامی است، گذشته‌ای که به آن افتخار می‌کنیم. مجلس شورای اسلامی با تمام توان به توانمندی گردشگری و صنایع دستی در جهت توانمندسازی و کمک به توسعه کشور کمک می‌کند تا پتانسیل‌های اصفهان در این زمینه بیش از همیشه شکوفا شود.
علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در مراسم افتتاحیه گفت: هفته گردشگری برای هم پیمان شدن همه ذینفعان گردشگری است که خوشبختانه با ابلاغیه مقام رهبری در خصوص برنامه هفتم توسعه، نقش گردشگری و صنایع در برنامه هفتم توسعه به خوبی برجسته شده است که نیاز است دولت و مجلس در این راستا استمرار داشته باشند.
مریم جلالی، معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این مراسم گفت: در این نمایشگاه باید تلاش کنیم تا به همگان بیاموزیم صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، بخشی ارزشمند از تاریخ و اقتصاد هویت‌بنیان ایران زمین است. وی افزود: در این نمایشگاه تلاش می‌کنیم تا خانه‌های خلاق را دوباره در قالب صنایع‌دستی احیا کنیم، زیرا صنایع‌دستی، مولد سلامت، علم و ثروت است.
در پایان مراسم افتتاحیه از دو اثر فاخر و ملی صنایع دستی با سبک نگارگری و مینیاتور رونمایی شد. این دو اثر از استاد بهرام الیاسی است، تا کنون آثار این هنرمند اصفهانی در هفت موزه ملی و بین‌المللی به معرض نمایش گذاشته شده است. اثر مشاهیر و شاعران نامدار ایران پس از چهارسال کوشش مستمر به اتمام رسیده است و نام اثر به افتخار مشاهیر ایران زمین نامگذاری شده است.
نمایشگاه صنایع دستی، گردشگری و هتلداری تا یازدهم مهرماه و از ساعت 11 تا 20 میزبان بازدید کنندگان و علاقه‌مندان به صنایع دستی و گردشگری است.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر