اصفهان قطب اول صنایع دستی و گردشگری کشور می‌شود

اصفهان قطب اول صنایع دستی و گردشگری کشور می‌شود

1401/7/16 217 0

اصفهان قطب اول صنایع دستی و گردشگری کشور می‌شود

نمایشگاه اصفهان در تاریخ 7 تا 11 مهرماه میزبان شرکت‌های صنعت گردشگری، صنایع دستی و هتلداری است؛ به همین مناسب با احمدرضا طحانیان، مدیر عامل نمایشگاه؛ مسعود گلشیرازی، ریاست اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و مصطفی نباتی‌نژاد، ریاست مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان به گفتگو نشستیم تا دیدگاه...

نمایشگاه اصفهان در تاریخ 7 تا 11 مهرماه میزبان شرکت‌های صنعت گردشگری، صنایع دستی و هتلداری است؛ به همین مناسب با احمدرضا طحانیان، مدیر عامل نمایشگاه؛ مسعود گلشیرازی، ریاست اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و مصطفی نباتی‌نژاد، ریاست مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان به گفتگو نشستیم تا دیدگاه هر کدام از مدیران اقتصادی و شهری را درباره اهمیت این نمایشگاه پس از سه سال وقفه که با شیوع کرونا امکان برگزاری آن فراهم نشده بود را جویا شویم.


مدیر عامل نمایشگاه بینالمللی اصفهان درباره کیفیت این نمایشگاه گفت: ۱۸۵ شرکت دولتی و خصوصی در دوازدهمین نمایشگاه تخصصی گردشگری حضور دارند.
طحانیان در ارتباط با نمایشگاه تخصصی صنایع دستی، گردشگری و هتلداری اظهار داشت: شهر اصفهان جزو ۱۰ شهر اول دنیا در حوزه آثار تاریخی و فرهنگی و ملموس و ناملموس است و قطب اول صنایع دستی ایران و جهان است.
وی برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی گردشگری را در راستای بالفعل کردن پتانسیل‌های بالقوه اصفهان اعلام کرد و افزود: صنعت گردشگری پس از کرونا آسیب جدی دید و برای رسیدن به رونق اقتصادی اصفهان از مسیر گردشگری نیازمند مشارکت تمام سازمان‌های ذی نفع از جمله میراث فرهنگی، شهرداری، جامعه هتلداران، بخش‌های خصوصی و اتاق بازرگانی هستیم. مدیر عامل نمایشگاه بینالمللی اصفهان تصریح کرد: در این دوره از نمایشگاه ۱۸۵ شرکت دولتی و خصوصی حضور دارند که برای تدوام هماهنگی بین دستگاهی و نگهداری مشارکت بخش خصوصی و دولتی و رسیدن به حرکت یکپارچه در حوزه گردشگری و پایداری تشریک مساعی نیازمند سیاست‌های فرادستی در محیط‌های خرد و کلان هستیم.

مصطفی نباتی‌نژاد رئیس مرکز پژوهش‌های شورای شهر اصفهان در همین زمینه گفت: نمایشگاه گردشگری محلی برای گردآوری آخرین دستاوردهای حوزه صنایع دستی، گردشگری و هتلداری است که برای نتیجه بخشی باید اصفهان را به نمایشگاه و رویداد گردشگری مبدل ساخت. مصطفی نباتی نژاد در ارتباط با نمایشگاه تخصصی گردشگری، صنایع دستی و هتلداری در اصفهان اظهار داشت: برگزاری این نمایشگاه در هر سال فرصت مناسبی برای تحول اقتصادی است که با بحران کرونا این فرصت چندین سال از اصفهان گرفته شد.

وی با بیان اینکه گردشگری سلامت یکی از مزیت‌های اصفهان در این عرصه است، گفت: اقتصاد اصفهان که سال‌ها بر صنعت سوار بوده نتوانسته به رونق اقتصادی از محل خدمات و صنایع هایتک از جمله گردشگری دست یابد به طوری که در عرصه آژانس‌های تبلیغاتی و معرفی برند گردشگری در اصفهان قوی عمل نکردیم و فاصله زیادی با اهداف تعریف شده داریم. رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اصفهان دارای ظرفیت بالقوه‌ای در حوزه گردشگری است که با برگزاری رویدادهای گردشگری و ایجاد اقامتگاه‌ها و تقویت آژانس‌های گردشگری با مشارکت شهروندان به ظرفیت بالفعل برسانیم.

مسعود گلشیرازی؛ رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با توجه به برپایی نمایشگاه صنایع دستی، گردشگری و هلتداری اصفهان گفت: اصفهان نیازمند سرمایه گذاری جدی در حوزه تامین زیر ساخت‌های گردشگری من جمله ساخت هتل است. گلشیرازی در این ارتباط اظهار داشت: گردشگری از برش‌های اقتصادی است که ضمن مشارکت کلیه عناصر موثر در حوزه اقتصادی، همکاری نهادهای فرهنگی و اجتماعی را نیز می‌طلبد. وی با بیان اینکه گردشگری در اسناد بالادستی دولت‌های مختلف محور توسعه اصفهان دیده شده و گریزی از آن نیست، گفت: با توجه به موقعیت سوق‌الجیشی اصفهان و قرار گرفتن در مرکز کشور زیر ساختهای گردشگری در استان از اهمیت بالایی برخوردار است و نیاز به سیاست گذاری درست در این حوزه است که به رونق اقتصادی بینجامد.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر