رویکرد اصلی سیزدهمین نمایشگاه گردشگری، صنایع دستی و هتلداری

رویکرد اصلی سیزدهمین نمایشگاه گردشگری، صنایع دستی و هتلداری

1402/6/7 244 0

رویکرد اصلی سیزدهمین نمایشگاه گردشگری، صنایع دستی و هتلداری

رویکرد سیزدهمین نمایشگاه تخصصی گردشگری، صنایع دستی و هتلداری با توجه به تغییراتی که در این حوزه طی یک دهه گذشته شکل گرفته است، بر توسعه‌ گردشگری سلامت متمرکز می‌باشد.



مهمترین راه کوتاه‌مدت و قابل دسترس برای توسعه‌ استان اصفهان و ارزآوری این استان جذب گردشگر خارجی است، در حال حاضر گردشگری سلامت یکی از بهترین راه‌های جذب گردشگر بین المللی است و با توجه به مزیت‌های استان اصفهان در بحث پزشکی و درمان توام با پتانسیل‌های بالای گردشگری این استان، این نمایشگاه می‌توانند نقشی بی‌بدیل در پیوند این دو بال را ایفا نماید که نتیجه‌ی آن توسعه‌ی گردشگری سلامت و انتفاع کلیه‌ی بخش‌های صنعت توریسم این استان خواهد بود.
گردشگری سلامت می‌تواند علاوه بر کمک به توسعه‌ بخش درمان در بخش گردشگری نیز نقش تاثیرگذاری را ایفا نموده و در کلیه‌ فصول سال امکان جذب گردشگران خارجی را به این استان مهیا کند. قطعا رونق گردشگری سلامت می‌تواند چرخه‌ کامل صنعت گردشگری را رونق بخشد و باعث توسعه‌ آن نیز در سایر بخش‌های مرتبط با این صنعت گردد. حضور این گردشگران علاوه بر رونق مشاغل مرتبط با صنعت گردشگری به رونق بازار اصفهان در سایر بخش‌ها نیز کمک خواهد کرد تا بخش زیادی از مردم این شهر در سایر فعالیت‌های اقتصادی نیز منتفع شوند.
نکته مهم، کلانشهر اصفهان با تمام زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های درمانی و گردشگری موجود تا به امروز نتوانسته ‌است توانمندی‌های خود را در زمینه‌ گردشگری سلامت به منصه‌ ظهور بگذارد و با توجه به سود سرشار این صنعت نو پا و جذابیت ایران و اصفهان برای گردشگران درمانی کشورهای همسایه، افرادی سودجو و دلال با ارتباطات محدود و با هدف صرفا کسب درآمد بدون ارائه‌ خدمات شایسته به این نوع از گردشگران، به برند گردشگری سلامت اصفهان لطمه‌ای بسیار هزینه‌زا زده‌اند. چنانچه اتحاد، همکاری و همراهی در راستای جذب و ارائه‌ خدمات تخصصی گردشگری و درمانی به صورت همزمان با حضور متخصصین این دو بخش صورت نگیرد بدون تردید طی سال‌های پیش‌رو واسطه‌گران و سودجویان لطمه‌ای سهمگین و تقریبا غیرقابل جبران به برند گردشگری سلامت شهر اصفهان وارد خواهند کرد.
قابل ذکر است در حال حاضر و براساس نگرش تجربی و کسب اطلاع از پزشکان و فعالان کادر درمان در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی، دلالان با ارتباطات محدود خود بیماران را به امید خدمات مطلوب به اصفهان آورده و به دلیل سودجویی به بیماران خدمات حداقلی از جمله اسکان در هتل‌های کم کیفیت، حمل و نقل نامطلوب، عدم ارائه‌ خدمات درمانی در مراکز استاندارد را فدای سودجویی شخصی خود می‌نمایند، تکرار و رویه شدن چنین امری در نهایت امر باعث می‌شود برند گردشگری و خصوصا گردشگری سلامت اصفهان دچار لطمه‌های جبران‌ناپذیری شود. یکی از مهمترین دغدغه‌های برگزاری این نمایشگاه آن است که با هماهنگی بین همه‌ی بخش‌های درگیر در این صنعت دست دلال‌ها و واسطه‌گران گردشگری سلامت را با رویکرد حفظ جایگاه مهم اصفهان را کوتاه نموده و به تخصصی شدن جذب و درمان توریست خارجی با خدمات استاندارد کمک نماید.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر